Online shoppen via Google

Steeds meer mensen gaan online shoppen. Telefoons staan tegenwoordig vol met apps waar je kleding, boodschappen, meubels etc kan kopen. De fysieke winkel worden steeds vaker overgeslagen want alles kan je online krijgen. Maar niet alleen via apps en websites van winkels, ook via Google Shopping. Wat je zoekt tik je in de zoekmachine in en verschillende opties komen naar boven. In verschillende prijsklassen en verschillende merken. Een nieuwe en snelle manier dus om te vinden waar je naar op zoek bent. En dat zonder al die winkels af te struinen.

Online marketing

Als bedrijf probeer je natuurlijk altijd zoveel mogelijk mensen naar jouw website, winkel of app te trekken om zoveel mogelijk van je producten te verkopen. Maar een manier om jouw producten snel vindbaar te maken is zoekmachine marketing. Een groot voordeel voor de consument en het bedrijf is dat het product waar de consument al naar op zoek is te zien krijgt. Veel directer dus. De consument ziet een foto van jouw product, een beschrijving en de prijs. Heel veel informatie zonder dat de koper daar heel veel moeite voor heeft moeten doen. Er zijn momenteel twee vormen namelijk standaard google shopping en smart shopping. Bij standaard shopping worden alleen de productadvertenties laten zien uit de zoekmachine. Bij smart shopping zijn het volledige geautomatiseerde advertenties die zich ook focussen op de plaatsing in Google.

Wat mag dat kosten?

Marketing is logischerwijs super belangrijk, zo vergroot je je hoeveelheid klanten. Maar kost het niet super veel geld om jouw producten te adverteren via Google? Dat ligt eraan. Hoe vaker iemand op jouw product klikt hoe meer je betaalt. Als niemand klikt op jouw advertentie, betaal je dus niet. Voordelige manier voor veel bedrijven om producten te adverteren bij een specifiek publiek die opzoek is naar een bepaald product.